GF 2016 Formandens beretning

GF – Bestyrelsens beretning ved formanden, anno 2016:

Generelt set ”Business as usual” ☺ med et 40 års jubilæum, med endnu en rekord mht. indtjening pr. besøgende på 119,-/besøgende.

Årets begivenheder:

Standerhejsningen 6. april 2015. Vi blev en del der mødtes, sang og steg op i bussen. Vi havde fornøjelsen af at vise Vestvolden frem efter en lang bustur i det grønne. Der blev derefter
budt på formandens hjemme rørte Gule ærter hjemme i Klubhuset, der blev meget positivt kommenteret. Vi kan også konstatere at Standerhejsningen ikke gav underskud! Derfor lægger vi op til at bestyrelsen gentager succes igen til næste standerhejsning.

Herefter fulgte Skt. Hans d. 24. juni med sol og musik. Ole Richter, som ny skoleinspektør på Tikøb Skole, holdt båltalen med en fortælling om bl.a. hvorledes den nye skolereform er ved at indfinde sig samt konsekvens for børnene.
Herefter fulgte Loppemarkedet anno 2015, og dermed vores 40 års jubilæum. Omsætningen sneg sig op på DKK 143.000,- med et desværre rekordlavt besøgsantal på 1.200 besøgende. Vejret var tildels med os med – overskyet, truende med regn – hvilket dog holdt temperaturen nede. Skal dog tilføjes at selvom vi havde rekordlavt besøgsantal kan vi konstatere at de få har aldrig før givet så meget som i år. Med hele DKK 119,-/besøgende er dette en ny rekord, hvilket jeg takker sælgerne for deres flotte indsats og ikke mindst talegaver. Vi havde lavet lidt om fra forrige år med hensyn til placering af lejede stader, hvor bl.a. Kurt’s Øko-kød stod for mad til de besøgende samt hjælpere. Herudover kunne man se reklame skilte/bannere rundt omkring som f.eks. KBH Tegn&Byg skilt. Uheldigvis og med stor ærgrelse missede vi opsætningen af RGS90 bannere pga. en misforståelse. Vi vil sikre at RGS får sine bannere opsat og præsenteret ved fodboldbanen under kampe i foråret.
Efter endt Loppemarked kunne jeg blot stå og se på et super engagement når det gjaldt oprydningen. Jeg var selv med, men både øvre- og nedre skolegård var tømt, borde fjernet, skolegård fejet på blot én time! Dette gjort, kunne vi alle gå ned på banen og holde fri samt ikke mindst fejre os selv for et vellykket Loppemarked og ved aftenstid gå op og blive bespist af ØkoKurt’s fantastiske mad.
Årets Loppe gik til Grethe Svendsen som siden starten altid har været behjælpelig og stadig hjælper til, samt ikke mindst en stor hyldest til de oprindelige bestyrelses medlemmer der stiftede Vennerne, som Grethe selv med sin mand, var en delmængde af. Et stort tak til alle der hjalp under hele forløbet optil årets 40. Loppemarked, uden Jer intet Loppemarked – TAK!

Den d. 6. december afholdtes Juletræsfesten: borde + stole + borddækning.
Herefter fulgte årets Gløggaften 8. december med “the Usual Suspects”. En hyggelig aften med noget godt at spise/drikke, tilsammen med en endnu en spændende og givende quiz fra Johan:), hvilket vi i bestyrelsen takker for.

Tak til alle der har været med til at skabe de muligheder og resultater 2015 gav! Året kan opsummeres med en fin omsætning, dog skal der kigges lidt på hvorledes vi bedst bruger de
fantastiske ressourcer der er i Tikøb og omegn, samt vi altid “går til den” med krum hals og lykkes gang på gang, bliv endelig ved med det – Tak for Jeres opbakning!

Jon Tallbacka, Formanden v/TIF’s Venner.